Пратиоци

уторак, 1. децембар 2015.

Rodjendanska pinjata ili dekoracija broj jedan za naš prvi školski rodjendan :)


Pinjata je igračka napravljena od papirne smese, ukrašena krep papiron i ispunjena konfetama i slatkišima. Potiče iz Meksika, gde je neizostavna na tradicionalnim meksičkim zabavama.
Postoje dve vrste pinjata: pinjata na udaranje i pinjata na povlačenje sa trakicama. Pinjata na povlačenje je prilagođena manjoj deci i po meni praktična i bolja ako je proslava u zatvorenom prostoru, to udaranje mi nije bezbedno za decu oko onog čiji je red na udaranje, mada to je moje skromno mišljenje....
Igra počinje tako što se pinjata okači visoko, dečica se pozovu i dok jedno dete udara, drugi stoje sa strane navijaju i čekaju svoj red. Kada pinjata pukne, konfete i slatkiši se raspu po podu, koje dečica sa zadovoljstvom skupljaju.
Pinjata na povlačenje se pravi tako da iz nje viri tridesetak trakica. Svako dete povlači po jednu trakicu, sve dok se ne pronadje ona prava koja otvara skrivena vrata. Kada se vratanca otvore slatkiši i konfete ispadaju i eto veselja i dečije radosti :)....


Ove godine moj školarac je poželeo da za rodjendan napravi malu proslavu kući, sa četiri najbolje drugarice iz odeljenja. Organizacija je uveliko počela, ipak je ovo veliki sedmi rođendan mora se u nečem razlikovati od predhodnih, tako smo rešili i da napravimo našu prvu pinjatu :).
Izrada je skroz jednostavna, po internetu prokrstarite i naćićete postupak izrade. Na You Tube imate i detaljne snimke izrade.

Potrebno je:
  • balon željene veličine;
  • dnevne novine;
  • brašno i voda za lepak;
  • krep papir za ukrašavnje;
  • trakice za izvlačenje, ako ste se odlučili za pinjatu na izvlačenje.
Naduvati balon i staviti u neku činijicu. Napravite lepak  od vode i brašna, po internetu stoji odmer 2/1, to jest dve šolje vode i šolja brašna, moje iskustvo je da treba malo više brašna, to jest da gustina bude kao za palačinke.
Dnevne novine iseći na trakice, zatim trakice umakati u lepak, povlačiti trakicu uz činiju na koji način skidate višak lepka. Ovde mi je mnogo pomogla moja starija devojka, mama je krenula da provlačeći novine kros prste skida višak lepka, naravno da su se novine cepala, pitala sam se kako to uspeva onima koje sam gledala na snimcima, e onda se umešala oja devojka i rekla"mama, ne radi se to tako, povlačiš trakicu uz činijicu, radili smo to u ateljeu", preuzela je sve sama i oblepila ceo balon :).
Oblepiti celu površinu balona, osim jednog manjeg dela gde će vam biti vratanca. Ostaviti da se prvi sloj osuši do sutradan. Ukoliko vam se žuri možete fenom osušiti. Ponoviti postupak još jednom, ostaviti da se osuši i ponoviti još jedan to jest treći sloj.
 
Nakon toga probušiti balon i izvaditi ga. Ovako izgleda kad se osuši i izvadi balon....
Krep papir iseći na trake dužine oko 5 cm. ili više, zavisi kako vi želite da je ukrasite, zatim sa duže strane do pola sitno iseckajte, ovde ima posla, tako da pomoć dece puno znači. Moje devojke su sve same iseckale, dok je mama lepila.
Kad završite sa ukrašavanjem,napunite pinjatu sa konfetama i slatkišima, napravite poklopac od kartona i zatvorite. Na taj karton stavite traku koja će otvorti vratanca i koja je ujedno jedina prava. Druge lažne rasporediti u krug oko prave trake.

Zabava može da počne :)....

6 коментара: