Пратиоци

среда, 6. јул 2016.

Tanjin sir



Neki ljudi udju u život savim slučajno, tako je bilo i sa mojom Tanjom. Teško je opisati dobrog prijatelja, jer posle izvesnog vremana više i ne opažaž njegov lik, vidiš samo ono što čini njega, a to je njegov karakter. Kad bih htela fizički da je opišem, držala bih se grubog opisa, jer je ne vrednujem zbog njenog izgleda. Čini mi se da su oči i osmeh ono što je čini posebnom. Prepoznaje se  po tome jer se oko nje ljudi uvek okupljaju i smeju. Pričljiva, ali jako stabilna, prijatelj sa karakterom i izgradjenim stavovima, brižna ali na njoj samo znan lepo upakovan način brižnosti, da  ne osetiš da brine i da svojom brigom ne unese dodatnu dozu zabrinutosti (znam da brineš). Odvaja po svom vedrom duhu i širokom osmehu.
I da, tu smo. Zajedno, već punih četrnaest godina, kada je ušetala u moj život ili ja u njen, slučajno. Štošta smo dobrog i lošeg podelile, a ovaj recept je deo našeg obaveznog Božićnog okupljanja :), delimo naravno i recepte. Od kada sam Tanjin sir probala, spremala sam ga bezbroj puta, brz i lak za pripremu, poput kačkavalja je, a o ukusu je suvišno govoriti.
Hvala drugarice moja.

Sastojci:
  • 4-6 litara domaćeg mleka;
  • 1 kašika sirila;
  • so.
Priprema:

Mleko ugrejati da bude mlako, skloniti sa ploče i dodati jednu kašiku sirila, dobro izmešati i ostaviti da se usiri oko dvadeset minuta.

Nakon toga ruke dobro oprati, sir vratiti na ploču i rukama stiskati sir. Na taj način sir će se odvojiti  od surutke.

Kad ste upotpunosti odvojili sir, u dublju cediljku ga procediti i sir koji je ostao dobro ga stisnuti rukama da oblukijete lopticu, vratiti u cediljku, stisnuti da se formira i ostaviti u cediljku do ujutru.

Ujutru sir staviti na tanjir, uzeti šaku soli i istrljati po siru, odložiti u frižider.

Što se tiče soljenja, moje iskustvo je takvo da mi je u početku sir bio neslaniji, činilo mi se da je šaka soli mnogo, medjutim nije, sada ga solim kad ga prebacim u cediljku, odmah dodam so, sve dobro sastavim i ostavim da se cedi.
Inače sir je poput kačkavalja, ja sam poptuno oduševljena.
Ono što je jako bitno, jeste da na kraju surutku skuvam i ukiselim je, ostavim u frižider da se ohladi i uživamo i u zdravoj surutki.

3 коментара:

  1. Jednostavno.Osim kad ne racunas da treba naci domace mleko.Cuvaj komadic, moram ovo da probam.

    ОдговориИзбриши
  2. Uspeli smo da nadjemo zenu koja nam donosi domace mleko, tako da ga sada često spremam, na prvoj druzbi bice i sirac :)....

    ОдговориИзбриши
  3. Ne pricaj,odakle donosi...dal je moguce da se to moze naci u Beogradu...i da se isplati nekom da nosi....moja baka je imala mlekaricu u Krusevcu....dolazila na bicikli ranom zorom....

    ОдговориИзбриши