Пратиоци

субота, 20. април 2019.

Uvrnuta lisnata pogača sa sirom


Odavno me nešto nije oduševilo kao ova pogača, ukusniju još nisam probala. Hvala divnom blogu na ovoj prekrasnoj pogači. Pojedena je u slast, još ako imate masniji sir, biće vam kompletan obrok.
Potrebno je:
  • 900 gr. brašna;
  • 4 dcl. mleka;
  • 2 jaja i jedno belance;
  • 6 kašika ulja;
  • 6 kašika jogurta;
  • kvasac;
  • 2 kašičice soli;
  • 100 grama margarina ili masti (po izvornom receptu ide margarin, ali sam ja stavila mast i takođe je fantastičnog ukusa);
  • 1 žumance i malo mleka za premazivawe pogače pre pečenja.
Priprema:

U mlako mleko staviti šećer, malo brašna, kvasac i sačekati da kvasac malo nadođe.
U posudu za mešenje staviti brašno, so, ulje, jogurt, jaja i belance, zatim umesiti sa mlekom meko testo i ostaviti sat vremena da naraste. Mast ili margarin, za vreme dok testo narasta, ostaviti na sobnoj temperaturi da bude mekše za premazivanje, a sir malo dosoliti ako je neslan.
Naraslo testo podeliti na 4 dela i svaki rastanjiti pravougaono na oko 1 cm. debljine. Premazati svaki deo margarinom ili mašću pa sirom.Preko staviti sledeći list testa i ponoviti postupak. Poslednji list testa ne mazati sa ničim.
Sada rukama blago pritiskati da se dobije pravougaonik veličine otprilike 28x40 cm.
Zatim testo preseći na pola, a onda svaku polovinu još dva puta, da se dobije šest traka testa. Svaku traku od polovine uvijati na jednu stranu na jednu stranu, a drugu polovinu na drugu stranu. prilikom uvijanja ne vući i ne rastezati trake.
Pripremiti tepsiju prečnika 30-32 cm.namazati je uljem, u sredinu tepsije staviti prvi krug, krajnji deop testa uvrnuti, do njega sledeći i tako svih šest traka. Krajeve oko 1cm.odseći i izravnati pre stavljanja u tepsiju.
pogaču premazati žumancetom razmućenim sa jednom kašikom mleka.
Gotovu pogaču  pre pečenja ostaviti na toplom mestu oko pola sata.
Pogaču peći na 180 C oko 45 minuta.
Redjala sam u tepsiji promera 30, ali mi je za ovu količinu testa mala pa sam jedan kug - jedna uvijena traka, pekla posebno u tepsiji, što me posebno oduševilo jel je bilo kao pecivo iz pekare, sledeći put ću više ovako peći :)...

2 коментара:

  1. Probacemo,nesumljam da ce biti dobro kao vecina recepata koje sam probala.Samo nastavi i cesce pisi.��

    ОдговориИзбриши
  2. Fantastična je, obavezno je probaj :)

    ОдговориИзбриши