Пратиоци

понедељак, 6. мај 2019.

Lisnata pogača


Po meni, izgledom, najlepša pogača koju sam do sada spremala.


Sastojci:
  • 500 gr. brašna;
  • 20 gr. kvasca;
  • 2 dcl. mleka;
  • 1 kašičica soli;
  • 1 kašičica šećera;
  • 5 kašika ulja;
  • 150 gr. maslaca za premazivanje testa (ja sam koristila mast);
  • 1 žumance i susam za premazivanje pogače.
Priprema:

Brašno sipati u posudu. Napraviti udubljenje u koje staviti šećer, kvasac i malo mlakog mleka i ostaviti da nadođe. Ovo možete uraditi u posebnoj čaši, meni je tako jednostavnije. U nadošli kvasac dodati so, ulje i ostatak toplog mleka, zatim zamesiti testo. Dobro ga umesiti da se dobije glatko testo koje se neće lepiti za posudu.
Ostaviti na toplom da nadodje.
Nadošlo testo premesiti na pobrašnjenoj radnoj površini, podeliti ga na 5 jednakih delova i od svakog napraviti lopticu. Ostaviti deset minuta da se loptice odmore.

Zatim svaku lopticu rastanjiti veličine manjeg tanjira, 4 premazati omekšalim maslacem (mašću) i slagati jednu na drugu i na kraju staviti petu ne premazanu.

Testo zatim rastanjiti u krug, prečnika 45 cm. Od kruga iseći obruč oko 2-3 cm. širine.

Preostali krug iseći na 16 jednakih delova.

Uvijati ih, ali ne kao kiflice, već idete ravno uz jednu stranicu trougla.

Ređati u tepsiju prečnika 26 cm (po meni može i 28, ja sam je redjala u većoj), premazanu uljem ili maslacem, a ređati širom stranom uz ivicu tepsije.

Obruč iseći na četiri jednaka dela. Praviti ružice i stavljati ih u sredini tepsije.

Ostaviti na toplom da nadodje, premazati umućenim žumancetom, posuti susamom i peći na 200 C, ali u početku malo, potom smanjiti na 180 C i peći oko 45 minuta (zavisi od rerne).

Kako se testo mesi mlekom, pogača brzo preplane, pa kad počne da rumeni prekriti je alu-folijom, ali ne pritiskati.
U izvornom receptu piše i da se pogača uveče može zamesiti, tako što se testo umesi i ostavi da nadođe, potom pogaču nasložiti u tepsiju, ostaviti da naraste, potom prekriti prozirnom folijom i staviti u frižider na najnižu policu. Ujutru izvaditi iz frižidera, ostaviti pola sata na sobnoj temperaturi, premazati žumancetom, posuti susamom i staviti da se peče. 
Vredi probati, postaviću sliku kad probamo i tu večernju varijantu.

2 коментара: