Пратиоци

петак, 22. мај 2015.

Fondan





















Uvek sam volela da se muvam po kuhinji, kao mala uglavnom sam smetala mami motajući joj se oko nogu...kao devojka, zajedno sa mojom sestrom, spremala sam kolače i torte, bili su to ukusni slatkiši :), ali ono što nikada nisam radila jeste dekoracija torti. Godinama sam se divila fantastično ukrašenim tortama od fondana, misleći da nikada neću uspeti da dekorišem tortu (a da pritom bude lepa) i da to mogu raditi, samo oni koji imaju izraženu kreativnost... 
Onda sam postala mama :)...za prvi rodjendan mog andjelka sam baš ja htela da napravim tortu i to mi nije bilo dovoljno, htela sam i da je dekorišem fondanom...e to je već bila hrabrost. Počele su velike pripreme, nabavka, čitanje po internetu uputstva za pripremu i rad sa fondanom...polako sam ulazila u fantastični svet ukrašavanja torti.
Prva torta je dekorisana...ponos je izbijao iz mene, na rodjendanu gosti su prvo morali da vide tu čarobnu tortu koju sam sama ukrasila...sada kad pogledam slike i uporedim sa sadašnjim dekorisanim tortama, vidim koliko je ta prva torta zaista bila početnička, ali je za mene bila najlepša na celom svetu :).
Slike ću postaviti redosledom dekorisanja, to jest mog usavršavanja u ujedno slavljenja naših rodjendančića...



Sastojci:
  • 1 kesica želatina u prahu;
  • 5 kašika vode;
  • 8 kašika fruktoze;
  • 1 kašika glicerina;
  • 2 kašike biljne masti Zvezda, kod nas je nisam našla, tako da se može zameniti sa dve kašike margarina Dobro jutro - roze-bež pakovanje;
  • par kapi arome vanile;
  • boje po želji.
Priprema:

Želatin pomešati sa četiri kašike vode i ostaviti da nabubri. Na laganoj vatri otopiti 8 kašika fruktoze sa jednom kašikom vode da se dobije šećerni sirup.
Želatin takodje otopiti na laganoj vatri i pomešati sa šećernim sirupom. Zatim dodati glicerin, par kapi arome vanile i biljnu mast ili margarin, dobro izmešati da se sastojci sjedine i ostaviti da se malo ohladi.
U veću činiju staviti pola šećera u prahu i napraviti udubljenje u sredini u koju treba sipati pripremljenu tečnu smesu. Miješati s drvenom kašikom i dodavati šećer u prahu. Kad se smesa više ne može ručno mešati prebaciti na radni sto i mesiti kao tijesto i dodavati šećer u prahu. Gotovo je kad se smesa više ne lepi za prste i fondant je gotov.
Zamotati u plastičnu foliju, staviti u plastičnu kutiju i dobro zatvoriti. Ostaviti da prenoći i onda se može koristiti za prekrivanje torte ili izradu figurica i ukrasnih detalja za tortu.
Fondan bojiti s bojama u gelu, bojama u prahu kojima je dodati koja kap vode i mesi dok se ne dobije željena boja i nijansa.
Prilikom dodavanja šećera u prahu voditi računa da se ne pretera s šećerom i ne dobije tvrda smesa, bolje je ostaviti i malo da se lepi za prste jer uvek se šećer može dodati i dobiti tvrđa smesa.
Ukoliko se fondan želi obojiti u istu boju onda je jednostavnije boju dodati u smesu sa želatinom i fruktozom i to kad se dodaje aroma vanile.
Recept je sa coolinarike i fantastičan je, ne možete pogrešiti.

IZVOR

Prvi rođendan...
Drugi rođendan smo slavili u Mekiću, mama je tada bila u osmom mesecu :)...
Onda je došao naš prvi zajednički rođendan, treći i prvi rođendan...
Torta za našu kumicu i njen treći rođendan....
Došao je red i na našu Milicu...
Naš četvrti i drugi rođendan...
Kumicin četvrti rođendan...
Naš peti i treći rođendan...
Peti rođendan naše starije kumice..
 Mickin osmi rođendan :)...
Došli smo do šestog i četvrtog rođendana, mislim da su torte savršene :)...skromno zar ne :)...

2 коментара:

  1. Kakva retrospektiva! Divno sto si sve ovako sacuvala, lepa uspomena, ja nisam sigurna da smo torte uvek uslikali, tata je na rodjendanima zaduzen za tehniku, pa je ponesto i promaklo...tog tipa...Posalji mi ove nase na mail....

    ОдговориИзбриши