Пратиоци

петак, 31. јул 2015.

Džem od kajsija



Godinama sam bila u potrazi za dobrim receptom dzema od kajsija. Isprobala sam mnogo recepata, svaki je bio zadovoljavajući, ali opet po meni svakom je nešto falilo....neki je bio presladak, nekom je bila mnogo tamna boja i tako u krug.
Pre dve godine sam pokušala na način koji ću opisati, od tada ne menjam....po mom meraku je :).
Svi recepti koje sam probala su bili slični.....pomešaju se kajsije i šećer i ostavi da odstoji, po nekom receptu par sati, po drugom 24 časa, šećer 600 do 800 grama....
Kako nisam bila zadovoljna bojom, rešila sam da nakon što operem kajsije i izmešam sa šećerom, da jednu četvrtinu kajsija izmiksam štapnim mikserom i stavim sve odmah da se kuva....šećer sam smanjila na 400 grama po kilogramu očišćenih kajsija. Krajnji ishod je bio da sam dobila džem kakav sam ama baš htela :)....
Inače džem kuvam sa dva ili dva i po kilograma voća, ovog puta sam ga kuvala sa dva i po kila očišćenih kajsija.

Sastojci:
  • 2 kg očišćenih kajsija,
  • 800 grama šećera (400 grama po kilogramu voća),
  • dva limuna.
Priprema:
Kajsije dobro oprati, izvaditi košpice, staviti ih u šerpu i štapnim mikserom jednu četvrtinu izmiksati. Dodati šećer (ja sam stavila kilogram šećera na dva i po kilograma očišćenih kajsija), sok od limuna i staviti da se kuva.
Od momenta vrenja kuvati oko 40 minuta, zavisi od jačine vatre. Svakako voditi računa da se ne prekuva, jer se džem zgusne prilikom hladjenja.
Pola sata pre završenog kuvanja, oprane tegle staviti u rernu na 100 stepeni C kako bi se sterilisale.
Kad je džem gotov, odmah ga sipati u vrele tegle, zatvoriti, staviti ih na ćebe, pokriti i ostaviti da se ohladi.

Нема коментара:

Постави коментар