Пратиоци

среда, 9. септембар 2015.

Paprike punjene kupusom


Još jedan recept iz mog rodnog kraja. Recept za ove jako ukusne punjene paprike je naravno od moje mame. Odrasla sam na ovoj sjajnoj zimnici, sada ih i ja spremama mojoj deci. 
Meni je ovo jedina zimnica koja zahteva malo više angažovanja, više i od ajvara (bar meni lično), ali verujte da se vredi pomučiti....



Sastojci:
  • 10 kg. kupusa;
  • 10 kg. manjih paprika (baburice ili somborke ako volite ljuto);
  • 1 kg. šargarepe;
  • 300 gr. belog luka;
  • velika veza peršuna;
  • 750 ml. ulja;
  • 300 grama šećera;
  • 300 grama soli;
  • biber u zrnu;
  • 100 ml. esencije.
Postupak:

Paprike operite, izvadite peteljke i ostavite na stoljnjaku da se ocede od vode.

Kupus očistite i sitno iseckajte kao za salatu, zatim izrendajte šargarepu i dodajte sitno seckan beli luk koji možete i kroz spravicu istisnuti, kako vam je lakše. Dodajte sitno seckan peršun, so, šećer, ulje i esenciju, zatim sve to dobro izmešajte dok sve dobro ne ujedinite. Moram napomenuti da vam je za ovo potrebna dosta dublja posuda, obzirom da količina nije mala, ja koristim ono burence za zimnicu od dvadeset litara.


Kad ste sve dobro ujedinili, smesom puniti paprike i redjati u dublji sud, kad završite, preko napunjenih paprika staviti veliki plitki tanjir i na tanjir staviti nešto teško (ja napunim kantu sa vodom i stavim na tanjir), kako bi paprike plivale u soku koje je pustilo povrće. Ostaviti ih tako da stoje 24 časa, ali je jako bitno da preko paprika bude sok.


Nakon tog vremena paprike redjati u tegle, staviti na vrh mrežicu, ako paprike ne budu plivale u soku, onda preko njih dolijte sok koji su pustile za vreme 24 stajanja.


Dugujem sliku preseka, koja će biti čim otvorimo prvu teglu :)...

23 коментара:

  1. Tebi presek ne treba :)... Slazem se da su najbolje....

    ОдговориИзбриши
  2. Nema na čemu. Recept je iz mog rodnog kraja, gde ga domaćice decenijama unazad spremaju. Vrede truda koji se uloži u spremanje. Mogu se jesti posle dvadesetak dana, ali je idealno posle mesec, mesec i po dana. Javite utiske ukoliko budete spremali. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  3. Ја их управо правим по Вашем рецепту, са сомборкама. Надам се да се маса односи на неочишћене паприке... Јављам Вам утиске за месец дана. Поздрав.

    ОдговориИзбриши
  4. Nećete se pokajati. Posolite ih jos malo kad ih poredjate u teglu. Javite mi utiske obavezno. Srdacan pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
  5. Пошто сам мерила неочишћене паприке, у овим односима, претекло је фила, али се свакако појео у сласти – као свежа салата. Прву теглу смо отворили данас, после четрдесетак дана и одлично је! Паприке чврсте, купус укусан... Хвала на рецепту!

    ОдговориИзбриши
  6. Baš ste me obradovali i posebno mi je drago što se Vašim ukućanima i Vama dopadaju paprike. Po meni je ovo najbolji recept za paprike punjene kupusom i ne možete pogrešiti u spremanju. Hvala što ste javili utiske. Srdačan pozdrav

    ОдговориИзбриши
  7. Recept je izvrstan. Nisam bolji i ukusniji nadev, za sobmorke probala. Mao me buni jer nema puno tečnosti?! Nalila sam u kofu ovo što je ispustilo od nadeva, Nadam se da će naredna 24 sata da ispuste više tečnosti?!Šta učiniti, ako ga nema dovoljno za tegle?!

    ОдговориИзбриши
  8. Dobro jutro!Prvi pogled i..radost!Tečnost ima, do polovine.Do sutra će biti do vrha.Prepala sam se sinoć,jersam mislila da mora da stoje odmah u tečnosti....aaah. HVALA VAM,na predivnom receptu. Sutra pravim još!!!

    ОдговориИзбриши
  9. Danka, hvala na probanju recepta, necete se pokajati, divne su. Sto se tice tecnost, imace je i previse. Kad poredjate u tegle prilikom slaganja i stiskanja napunice se tecnost, ako zafali dolijete iz posude gde su stajale preko noci i dodatno pustale sok. Prilikom redjanja dobro ih stiskajte i redjajte jednu uz drugu. Javite da li ste zadovoljni, kao i vasi ukucani naravno. Srdacan pozdrav

    ОдговориИзбриши
  10. Одговори
    1. Vanja, najlepše hvala! Tečnost je malo i pretekla:) Dve komšinice probale,oduševljene su, uzele su recept i sutra prave i one. Sve tri, pravimo somborke sa kupusom, ali ovo je delikates! Prijatan vam i lep dan!

      Избриши
    2. Danka, hvala Vama. Pozdravljam veselu trojku :)

      Избриши
  11. Mogu li ostati u ovom buretu da ih ne prebacujem u tegle recept mi se svida

    ОдговориИзбриши
  12. Ovako je spemala moja majka samo mi se cini sirce mesto eksencije.Ali paprike su odlicne.Berane C.G.

    ОдговориИзбриши
  13. Da, moze i alkoholno sirce, samo veca kolicina. Hvala sto ste se javili i jos draze sto je to iz mog kraja. Srdacan pozdrav

    ОдговориИзбриши
  14. Управо их правим трећу годину за редом, постале су нам омиљена зимница. Хвала још једном!

    ОдговориИзбриши
  15. Mnogo mi je drago da su redvan gost u Vašoj zimnici :)... Hvala Vama :)

    ОдговориИзбриши
  16. Moja tetka Kosa je pre 50 god. pravila punjene paprike na isti nacin.Jedino je dodavala jos biber u zrnu.

    ОдговориИзбриши
  17. Da li u ovom receptu ide vinobran i konzervans

    ОдговориИзбриши
  18. Ne ide konzervans, a ni vinobran.

    ОдговориИзбриши